Krāsu loģika

ID: krlogika
Grūtība: 2/5
Laika limits: 1

Uzdevums

Spēli "Krāsu loģika" (pazīstama arī kā "Buļli un govis", "Polši un aliņi", angliski "Mastermind") spēlē divi spēlētāji. Spēlē tiek izmantoti melni(M), zaļi(Z), balti(B), sarkani(S), pelēki (P) un dzelteni(D) kauliņi. Pirmais spēlētājs iedomājas četru kauliņu kombināciju, bet otrs cenšas to atminēt.

Atminēšana notiek sekojoši: otrais spēlētājs izveido četru kauliņu kombināciju un pirmais spēlētājs salīdzina šo kombināciju ar savējo un paziņo otrajam divus skaitļus:

  1. cik pareizas krāsas kauliņi ir pareizās vietās, un
  2. cik no atlikušajiem kauliņiem, kas nav pareizās vietās, ir pareizā krāsā.

Piemēram, ja pirmais spēlētājs bija iedomājies kombināciju "MBZB", bet otrais minēja "BBZD", tad atbilde būtu 2 un 1, jo otrais un trešais kauliņš gan pēc novietojuma, gan krāsas pilnībā sakrīt, bet viens baltais kauliņš neatrodas pareizā vietā.

Pēc viena vai vairākiem minējumiem otrais spēlētājs var atminēt iedomāto kombināciju. Uzskatīsim, ka mēs vērojam spēli un zinām pirmā spēlētāja atbildes uz vairākiem jautājumiem.

Uzrakstiet programmu, kas nosaka, cik dažādas kauliņu kombinācijas atbilst zināmajām atbildēm!

 

Ievaddati

Teksta faila krlogika.dat pirmajā rindā dota naturāla skaitļa N (1≤N≤8) vērtība - otrā spēlētāja izdarīto minējumu skaits. Tālāk failā seko N grupas, katrā pa trim rindām. Katras grupas pirmajā rindā dots otrā spēlētāja izdarītais minējums kā četru simbolu virkne, kas var saturēt tikai latviešu alfabēta lielos burtus M, Z, B, S, P un D. Grupas otrajā rindā ir vesels skaitlis, kas ir šī minējuma pareizas krāsas pareizajās vietās esošo kauliņu skaits. Grupas trešajā rindā ir šī minējuma kauliņu skaits, kas ir pareizā krāsā, bet nav pareizā vietā.

 

Izvaddati

Teksta faila krlogika.rez vienīgajā rindā jāizvada naturāls skaitlis - to kombināciju skaits, kuras varēja būt iedomājies pirmais spēlētājs.

 

Piemērs

krlogika.datkrlogika.rezPiezīme
2
ZPMD
2
1
PMDB
1
3
2
Iespējamās kombinācijas ir "PBMD" un "DPMB".
  
krlogika.datkrlogika.rez
3
BPMD
2
2
PBMD
0
4
BPDM
4
0
1

 

Atsauces

Uzdevums izmantots Horvātijas informātikas olimpiādē 2004.gadā
© 2001-2002 olimps! http://www.lio.lv/olimps/